czwartek, 22 maja 2014

Koktajl truskawkowo – bananowy

Jakiś czas temu dostałam od jednej z czytelniczek bloga grzybki kefirowe. Przyjechały do mnie z drugiego końca Polski, drogę przetrwały i wg instrukcji Pauliny hoduję swój własny kefir, a co za tym idzie produkuje różnego rodzaju koktajle. Zdecydowanie przydają się zapasy owoców w zamrażarce. Teraz już zaczyna się sezon na świeże truskawki, więc miejsce trzeba było zrobić i wykorzystać resztę zapasów.
Do tego koktajlu wykorzystałam mrożone truskawki i ich porcja była spora. Truskawki i banana zawsze wcześniej chłodzę, aby koktajl po przygotowaniu od razu był gotowy do picia. 


Składniki na 4 porcje:
700 g schłodzonych truskawek (jeśli są zamrożone to rozmrozić)
1 duży dojrzały schłodzony banan
500 ml zimnego kefiru
2 łyżki grenadyny (można pominąć i dodać cukier)
cukier do smaku (ja już nie dodawałam, bo i banan i grenadyna dały koktajlowy wystarczająco dużo słodyczy)
opcjonalnie 1 łyżka otrębów albo zarodników owsianych (albo każdych innych, wg upodobań)



Truskawki opłukać, pozbawić szypułek, wrzucić do kielicha blendera (u mnie kielich robota Chef Titanium). Dodać pokrojonego na kawałki banana, wlać grenadynę, kefir, ewentualnie dodać trochę cukru do smaku i zmiksować.
Koktajl można wzbogacić łyżką zarodników albo otrębów, wtedy z powodzeniem może stanowić zdrowe II śniadanie.



19 komentarzy:

  1. Uwielbiam wszelkie owocowe koktajle na takie dni jak dziś. Zdecydowanie bardziej niż lody :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ja lubię i jedno i drugie, choć koktajli pijam więcej :)

      Usuń
  2. ooo coś dla mnie, mniam! Dlaczego ja nigdy nie wpadłam na to, by do koktajlu truskawkowego dodać banana, którego uwielbiam?! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A tego to nie wiem :-) Ja często dodaję banana, bo daje słodycz i poprawia konsystencję. Spróbuj, pycha :-)

      Usuń
  3. Kocham truskawkowy koktajl na kefirze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. oj tak !!! u mnie już też od wczoraj rozpoczęty sezon truskawkowy !!! koktajle, truskawki na surowo oraz .... dziś naleśniki z musem truskawkowym mniam !!! :))

    PS. kiszę własny żurek ... tadam ! :) musiałam się pochwalić

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jednym słowem truskawkowe szaleństwo :-)

      Ps. Kiś kiś, będzie pyszny żurek :-)

      Usuń
  5. O tak, zaczynamy sezon na koktajle, najlepsze są lekko schłodzone, fajnie orzeźwiają i....zapychają, są syte :)

    Pozdrawiam serdeczie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie w sumie sezon na koktajle trwa cały rok... bo wykorzystuję mrożone owce, albo puszkowane czy w słoiczkach. Po prostu lubimy.

      Usuń
  6. teraz zaczyna się czas dla mnie na zrzucenie "nadwyżki" ciałka i wtedy właśnie jadę na koktajlach. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  7. Oj koktajle najlepszejsze z owocami właśnie truskawa czy malina jagoda plus dodatki mniam już też piliśmy z tegorocznych truskawek..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I słusznie, warto je pić, bo są witaminowym zastrzykiem :-)

      Usuń
    2. Zrobiłam z banankiem pyszny!!

      Usuń
    3. Fajnie, że się skusiłaś.

      Usuń
  8. Hihi,koktail pomaranczowy z nutka cynamonu.Dobreeee!Ewa

    OdpowiedzUsuń

Spodobał Ci się przepis? Zostaw po sobie ślad w postaci komentarza, dodaj G+.
Ugotowałaś/eś albo upiekłaś/eś coś z przepisu znalezionego na moim blogu? Podziel się swoją pracą, zrób zdjęcie i prześlij je do mnie mnie na adres margarytka75@vp.pl

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...